Här svarar vi på de mest förekommande frågorna. Är det någon fråga som du tycker saknas som du vill ha svar på? Tveka inte att höra av dig. Våra kontaktuppgifter finns här till höger.

Beställa 

Hur beställer jag?
Du behöver vara i inloggat läge för att kunna beställa. Är det ditt första köp hos oss? Då får du börja med att skapa ett konto, sen är det bara att börja lägga produkterna i varukorgen. Gå in på den produkt som du önskar att beställa för att sedan trycka på "räkna och beställ". Om du väljer att lägga till tryck bifogar du den filen när du kommer till kassan.
Du kommer alltid att få en offert samt en skiss att godkänna innan beställningen blir bindande. Om du föredrar en mer personlig kontakt kan du alltid skicka din beställning via e-post till info@profeel.se, kontakta kundtjänst på 016-12 00 70 eller besöka något av våra showrooms i Eskilstuna och Västerås.


Frågor om logotyp och tryck  

Kan jag trycka produkterna med individuella namn?
Självklart!

Vad erbjuder ni för slags tryck på paggen och produkterna?
Här kan du se en kort beskrivning och bild på de vanligaste tryckmetoderna vi erbjuder.
Våra tryckmetoder

Minsta antal produkter för att profilera?
Vi har ingen gräns på minsta antal, dock tillkommer det en uppsättningsavgift vid varje order. Den kostnaden kan variera beroende på leverantör.

Kan jag se provtryck innan leverans?
Du får alltid en digital illustration som visar var trycket kommer att placeras på produkten och detta måste godkännas innan produktionen startar. Eftersom provtryck innebär kostnader och tidsåtgång, är det något vi vanligtvis inte erbjuder.

Har ni möjligheten att designa om mitt företags befintliga logotyp?
Absolut! Vi har grafiska designers som kan hjälpa dig med detta. Om du är precis i början av att starta upp ett företag kan vi hjälpa dig med att skapa en unik logotyp som passar in i er grafiska profil.

Vilket filformat behövs för mitt tryck?
Vi behöver vanligtvis din tryckfil i vektorgrafik. Vanliga format för vektorgrafik inkluderar EPS, AI, PDF och SVG. Och vad är då vektorgrafik? Det är en typ av digital grafik som används tex i Adobe Illustrator, som gör det möjligt för designern att förstora och förminska logotypen utan att skärpan eller detaljer försämras. Perfekt för just logotyper där man ofta behöver gå in på detaljnivå.


Priser och betalning

Vilket är det minsta ordervärdet?
Minsta ordervärdet är 500kr inkl moms + frakt.

Vilka är era betalningsalternativ?
Du kan välja att betala med Klarna och då kan du välja mellan att betala direkt, dela upp din betalning eller ta det på faktura.


Leverans och frakt

Hur lång är leveranstiden?
Lagervaror och varor utan märkning levereras generellt på ca 2-3 arbetsdagar. On-Demandprodukter levereras generellt på 5-10 arbetsdagar. Förädlade varor med tryck, transfer, brodyr eller liknande har en generell leveranstid på ca 3 veckor. (Vi reserverar oss för förseningar orsakade av omständigheter utanför vår kontroll). Längre leveranstider än angivet kan förekomma under perioder då vi har hög belastning p. g. a. hög orderingång, lagerslut, förseningar från tillverkaren mm. Vid ev. längre leveranstider, så meddelas detta vid varje tillfälle.

Till frakt utanför Sverige beräknas leverans ta 1-5 dagar extra utöver ordinarie leveranstid beroende på land och speditör.
Glöm inte att informera oss om eventuella deadlines innan du lägger din beställning.

Vad kostar frakten?
Vid köp under 999 kr tillkommer det en frakt på 149kr. Fraktfritt över 1000 kr.

Hur skickas mina produkter?
Vi skickar dina produkter som företagspaket, vilket innebär att din adress måste vara bemannad. Vi samarbetar med flera olika fraktbolag. För att ta reda på vilket bolag som hanterar din försändelse, vänligen kontakta din säljare eller oss på kundtjänst. Om det ska skickas till dig som privatperson skickas det till ditt närmaste utlämningsställe. Viktigt är att du uppger rätt mobiltelefonnummer och mailadress så att du kan följa din sändning och få avisering är det är redo att hämtas upp.

Om jag behöver reklamera en vara?
Vid uteblivet paket eller om du ser en synlig transportskada ska du anmäla det direkt till chauffören och kontakta vår kundtjänst. Skador som ej är synliga på ytterförpackningen anmäls inom 48 timmar till oss, efter denna tid utgår ej ersättning. Reklamation av felleveranser eller felaktiga varor skall ske inom 7 dagar från ankomstdag. Kontakta kundtjänst för mer information.


Returer och ångerrätt 

Vad gör jag om jag ångrar mitt köp?
Retur/ångrat köp av levererade varor ska ske inom 14 dagar från varan ankommit mottagaren med den oskadade och oanvända varan i originalskick och originalförpackning.
Returfrakt betalas av köparen. En beställningsvara, förädlad vara, specialbeställd vara med mera. har ingen returrätt eller ångerrätt.
Kontakta vår kundtjänst för mer information om hur du går till väga.

Kontakt

Ring oss:
Eskilstunakontoret: +46 (0)16-12 00 70
Västeråskontoret: +46 (0)21-383 383
Maila oss
info@profeel.se
Besök oss
Kungsgatan 72, 632 21 Eskilstuna
Slakterigatan 10, 721 32 Västerås